6 са напречните връзки в тунел „Железница“ на АМ „Струма“

Подобни
Новини

първи
първиhttp://първи.бг
“първи.БГ” събира на едно място новинарския поток от добре познатите newsONE, cultureONE и BulgariaONE. Медията е с 5 центъра (хъбове) – Национален, Регионален, Криминален, Развлекателен и Културен. Нашата идентичност e изцяло на български език. Дори може да посетите сайта, използвайки домейна на кирилица - първи.бг. От технически съображения и лесна достъпност за хората от чужбина ще работи и домейна www.prv.bg. В “първи.БГ” ще налагаме използването на чист български, като част от политиката на медията да опази и съхрани езикът ни. “първи.БГ” отразява само и единствено новини от и за България и всичко случващо се в страната ни.

При инцидент шофьорите ще могат да подадат сигнал от аварийни SOS кабини

Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Венцислав Ангелов показа на представители от Европейския център за транспортни политики системите за безопасност в тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“. В края на януари за съоръжението бе подписан Акт 15 за завършване на строителните работи.

„Железница“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас, с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка е около 2 км. Съоръжението е с енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н.

Чрез симулация на различни ситуации, които биха могли да възникнат в тунела, на представителите от неправителствената организация бяха показани как работят вентилационните системите при задимяване, интензивен трафик и т. н. Както и как шофьорите ще могат да подадат сигнал от аварийните SOS кабини в случай на инцидент.

Разгледани бяха и напречните връзки между двете тръби, които ще са за евакуация при тежка катастрофа. Тунел „Железница“ има 2 напречни връзки за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини, и 4 за пешеходци. 

На представителите от неправителствената организация бе показана и хеликоптерната площадка, която е след тунела, пътувайки от София към Кулата. За първи път на инфраструктурен обект е изградено подобно съоръжение с цел да се осигури възможност за кацане на медицински хеликоптери за бърза реакция в случай на тежък инцидент в региона.

- РЕКЛАМА -spot_img

Най-новото
Виж