Близо 23 000 онлайн магазина са регистрирани в НАП

Създаден е регистър, в който потребителите могат да проверят дали търговецът е регистриран в него

Подобни
Новини

Владимир Христовски
Владимир Христовскиhttps://xn--b1amte3c.xn--90ae
Владимир Христовски е заместник главен редактор и журналист в информационния сайт NewsOne.bg. Той има дългогодишен опит, придобит при работата си във вестници, радио, телевизия и информационна агенция. През годините той се насочва към създаването на новини за хората. Христовски вярва, че журналистиката, освен че трябва да информира точно и безпристрастно, трябва да помага и решава трайно проблеми, да бъде в основата на законодателни промени, водещи до качествената промяна на живота на обществото. В NewsOne.bg Владимир Христовски ще Ви информира за актуалното и най-важното от деня в страната, от сферата на Столичната община, образованието, социалната сфера, здравеопазването, иновациите, културата. Също така ще Ви среща с добрия пример, ще съдейства за разрешаването на проблеми и ще Ви среща с интересни и вълнуващи личности. Като запазена негова марка, той ще търси и отговорите на онези въпроси, които малцина журналисти се осмеляват да задават.

Близо 23 000 онлайн магазини са декларирани в НАП от създаването на регистъра през 2019 година до момента. Обявяването на е-магазините e изцяло по интернет през Портала за електронни услуги на Агенцията, достъпни с квалифициран електронен подпис (КЕП). 

За да извършат регистрацията, търговците трябва да посочат домейн и име на онлайн магазина, данни за връзка с лицето, което извършва продажби, данни за контакт на собственика на домейна, информация за това къде се хоства онлайн магазина, вид на продаваните стоки и други, изброени изчерпателно в Приложение №33 на Наредба Н-18. 

Регистърът дава възможност и на потребителите да проверят дали  онлайн магазинът и търговецът, от когото купуват стоки или услуги, са вписани в него: https://portal.nra.bg/home.html#/goto:dec2009.REGREPESHOP.home



Важно за сигурното онлайн пазаруване още е потребителите да изискват от търговците документ за продажба. Той е различен и зависи от начините на плащане на стоката и/или услугата.

Ако доставката е с наложен платеж, то търговецът е длъжен да издаде касова бележка. При заплащане с пощенски паричен превод, клиентите трябва да очакват разписка за превода от пощенския оператор, като търговецът е длъжен да представи на клиента хартиен или електронен документ, който трябва да съдържа наименование и адрес за кореспонденция, идентификационен номер, име на стоката и общата сума.

При заплащане на направената в интернет покупка чрез банков превод, е много важно да се посочи реалното основание за него. 

Онлайн търговците имат възможност да регистрират продажбите си чрез издаване на фискален/системен бон в електронен вид, който се изпраща по имейл на купувача, без да е необходимо да се издава хартиен документ.


Друга алтернативна възможност за документиране на продажбите онлайн е при плащанията с банкова карта, като за тези плащания, онлайн търговците могат да предоставят на клиентите си документ, заместващ фискалния/системния бон. Той трябва да съдържа някои задължителни реквизити, като наименование, дата и уникален номер, данни за онлайн търговеца и други.

За да се възползват от този ред за отчитане и регистриране на продажбите, електронните търговци следва да приемат неприсъствени плащания с кредитна и дебитна карта, като софтуерите им за управление на продажбите да отговарят на изискванията на Наредба Н-18.  

- РЕКЛАМА -spot_img

Най-новото
Виж