Черният петък в Америка: Страстно пазаруване в навечерието на коледните празници

Търговците очакват повече интерес към "черния петък", спрямо миналата година

Подобни
Новини

Цветин Филипов
Цветин Филиповhttp://xn--b1amte3c.xn--90ae
Цветин Филипов е журналист на информационния сайт NewsOne.bg. Всеки ден той ще ви запознава с най-важните и любопитни вътрешнополитически теми в страната, но ще научавате много от него и за сложните международни събития в областта на геополитиката, сигурността и икономиката. Цветин е репортер с опит в сферата на телевизионната журналистика и магистър по "Международна сигурност" от Софийския университет "Св. Климент Охридски" . През последните години изследователските му интереси са насочени силно към процесите в региона на Източна Азия.

Вторият “черен петък” от началото на пандемията в Америка започна с традиционния бум на потребителски интерес към различни стоки на ниски цени. По стар обичай, той съвпадна с края на Деня на благодарността.

Независимо че “Черният петък” загуби част от очарованието си заради засиления интерес към онлайн пазаруването, все пак се намериха много американци, които от ранни зори чакаха отварянето на физическите магазини, за да закупят дрехи, черна и бяла техника и други ценни за тях артикули. Търговски експерти определят традиционния “черен петък” като по-важен потребителски момент, сравнен с коледното пазаруване. Собствениците на магазини очакват интереса към деня да бъде по-висок, в сравнение с миналата година.

Black Friday is back! Lines return on shopping's busiest day
Дълги опашки се извиха пред молове и магазини в Съединените щати

В исторически план, за първи път във Филаделфия се появило понятие „Голям петък“, който частично се свързва с шопинга – най-вече този ден бил важен за полицията, защото гражданите пазарували много, а трафикът и смогът били тежки. През 1975 г. „Черен петък“ вече бил влязъл трайно в жаргона на гражданите на Филаделфия като символ на тоталния градски кошмар.

През 90-те вече под „Черен петък“ се има предвид предпоследният петък на ноември, когато би трябвало всички да пазаруваме нещо с намаление. Американците определено изместват навиците си и започват да пазаруват „веднага след пуйката“. Впоследствие, традицията залива целия свят.

- РЕКЛАМА -spot_img

Най-новото
Виж