Вторият “черен петък” от началото на пандемията в Америка започна с традиционния бум на потребителски интерес към различни стоки на ниски цени. По стар обичай, той съвпадна с края на Деня на благодарността.
Независимо че “Черният петък” загуби част от очарованието си заради засиления интерес към онлайн пазаруването, все пак се намериха много американци, които от ранни зори чакаха отварянето на физическите магазини, за да закупят дрехи, черна и бяла техника и други ценни за тях артикули. Търговски експерти определят традиционния “черен петък” като по-важен потребителски момент, сравнен с коледното пазаруване. Собствениците на магазини очакват интереса към деня да бъде по-висок, в сравнение с миналата година.



В исторически план, за първи път във Филаделфия се появило понятие „Голям петък“, който частично се свързва с шопинга – най-вече този ден бил важен за полицията, защото гражданите пазарували много, а трафикът и смогът били тежки. През 1975 г. „Черен петък“ вече бил влязъл трайно в жаргона на гражданите на Филаделфия като символ на тоталния градски кошмар.
През 90-те вече под „Черен петък“ се има предвид предпоследният петък на ноември, когато би трябвало всички да пазаруваме нещо с намаление. Американците определено изместват навиците си и започват да пазаруват „веднага след пуйката“. Впоследствие, традицията залива целия свят.