Държавата е възложила незаконно строителство на инфраструктурни обекти за над 1 млрд. лв., разплатила е близо 600 млн.лв

Подобни
Новини

първи
първиhttp://първи.бг
“първи.БГ” събира на едно място новинарския поток от добре познатите newsONE, cultureONE и BulgariaONE. Медията е с 5 центъра (хъбове) – Национален, Регионален, Криминален, Развлекателен и Културен. Нашата идентичност e изцяло на български език. Дори може да посетите сайта, използвайки домейна на кирилица - първи.бг. От технически съображения и лесна достъпност за хората от чужбина ще работи и домейна www.prv.bg. В “първи.БГ” ще налагаме използването на чист български, като част от политиката на медията да опази и съхрани езикът ни. “първи.БГ” отразява само и единствено новини от и за България и всичко случващо се в страната ни.

„През последните години държавата е възложила незаконно строителство на инфраструктурни обекти за над 1 млрд.лв. И това е само констатираното до този момент, като то може да набъбне. Абсолютно е възможно след местните избори тази вълна от незаконно строителство, която констатираме в държавната администрация, едни бъдещи кметове да я намерят и в местната администрация.”

Това разкри министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

На специална пресконференция пред журналисти той представи констатирани незаконни строителни дейности по редица републикански пътни обекти. Пример за изхарчени държавни пари за незаконно строителство са лотове четири и пет на автомагистрала „Хемус“, за които са платени над 212 млн. лв. авансово за строителство без необходимите документи. 

Незаконните текущи ремонти на пътища са за 733 млн. лв., като към момента държавата е разплатила 50% от тях, показва проверката на екипа на министър Шишков.  Сред тях е и ремонтът на отсечката от автомагистрала “Тракия” Чирпан – Стара Загора. 

Незаконни ремонти са констатирани и на 42 язовира на обща стойност 75 млн.лв, показват още данните.

„Не можем да спрем тези обекти, за да не блокираме държавата“, коментира регионалният министър и предлага евентуално решение на проблема – промени в Закона за устройство на територията. От МРРБ вече са внесли законопроект за установяване на търпимост на заварените незаконни строежи, но само при условие, че те преминат успешно проверка, която да докаже, че отговарят на съществуващите норми.

„Това не е амнистия, а процедура, по която да се проверят незаконните строителни обекти и ако отговорят на съответните норми, да бъдат обявени за търпими“, подчерта Шишков.

На пресконференцията министърът представи данни и за разкрито общинско незаконно строителство, като например основен ремонт на пътя с. Мирово – ЖП гара Асеново – с. Асеново, за който ремонт възложителят община Стражица няма строителни книжа. Без одобрени проекти и без разрешение за строеж строителни дейности са разкрити и в курорта „Св. Св. Константин и Елена“ във Варна, където е изпълнена улична канализация с дължина 55 метра и 2 броя ревизионни шахти. Възложител е община Варна.  

Столична община също е извършвала незаконно строителство, показва проверката. Става въпрос за реконструкцията и основен ремонт на светофарна уредба на кръстовището на бул. „Акад. Иван Гешов“ и ул. „Урвич“ пред УМБАЛ „Св. Иван Рилски“, за които няма строителни книжа. Без необходимите строителни документи е и извършван и основният ремонт на алейното осветление на Южния парк в столицата.

Министър Шишков се обърна към депутатите в Народното събрание да се намери разумно решение и начин, по който незаконното строителство да бъде регламентирано.

Участие в пресконференцията взеха и заместник-министър Поля Занева-Димитрова, началникът на Дирекцията за национален строителен контрол арх. Деляна Панайотова, инж. Венцислав Ангелов – председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, инж. Десислава Паунова – член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.

На пресконференцията присъства и народният представител Виолета Комитова. Тя подчерта, че незаконното строителство у нас има внушителни размери и е извършвано при управлението на различни партии. Комитова посочи за пример пречиствателната станция в Сливен, изградена през 2009, която е с оборудване за около 30 млн. лв., но не може да бъде предадена на ВиК-Сливен и не е пусната в експлоатация, защото няма разрешително за ползване. В същото време обаче МРРБ продължава да плаща по около 300 000 лв. годишно за охрана на оборудването, което не може да се използва.

- РЕКЛАМА -spot_img

Най-новото
Виж