Инж. Ангелов: АМ „Хемус“ край Яна е безопасен, но ще е нужен ремонт

Подобни
Новини

първи
първиhttp://първи.бг
“първи.БГ” събира на едно място новинарския поток от добре познатите newsONE, cultureONE и BulgariaONE. Медията е с 5 центъра (хъбове) – Национален, Регионален, Криминален, Развлекателен и Културен. Нашата идентичност e изцяло на български език. Дори може да посетите сайта, използвайки домейна на кирилица - първи.бг. От технически съображения и лесна достъпност за хората от чужбина ще работи и домейна www.prv.bg. В “първи.БГ” ще налагаме използването на чист български, като част от политиката на медията да опази и съхрани езикът ни. “първи.БГ” отразява само и единствено новини от и за България и всичко случващо се в страната ни.

Участъкът от автомагистрала „Хемус“ между Софийския околовръстен път и с. Яна, от който са взети проби от асфалта по искане на МВР е безопасен, съобщи председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Венцислав Ангелов в сутрешния блок на Нова телевизия. Проверки и проби се правят на автомагистралите „Хемус“, „Тракия“ и „Марица“, както и на други участъци  от републиканската пътна мрежа, каза инж. Ангелов.

Една от ядките е взета при 5-ти км от участъка на АМ „Хемус“. Тя е от цялостната конструкция на отсечката, в която влизат асфалтовите пластове и трошенокаменната настилка под тях. Строителството на това трасе от АМ „Хемус“ е стартирало през 2011 г., а през 2013 г. е пуснато движението, поясни инж. Ангелов. Изпълнено е след проведени процедури по ЗОП и за него са издадени необходимите разрешения за строеж, като разрешението за ползване е от 2016 г. Не можем да кажем, че в момента имаме лош път, но от това, което е като обща конструкция на пътното тяло и намаляването на общия размер на пътното тяло, можем да обобщим, че времево е намален експлоатационният период на този участък, обясни председателят на УС на АПИ.

Пробите от АМ „Марица“ показват, че положените асфалтови слоеве са в норма, но има проблем в пътната конструкция, където е леглото на асфалтовата настилка.

Въз основа на направените анализи от взетите проби от АМ „Хемус“, АМ „Тракия“ и АМ „Марица“ ще се даде отговор на въпроса какви основни ремонти трябва да бъдат извършени в бъдеще на тези участъци, които ще струват определени средства на държавата. За участъци с обща дължина от 100 км в близките година-две по първоначални прогнозни оценки ще трябват около 500 млн. лв.

Председателят на УС на АПИ подчерта, че Агенция „Пътна инфраструктура“ не е спряла строителството на АМ „Хемус“ и продължава изграждането на приоритетните обекти Видин – Ботевград, АМ „Европа“ и АМ „Струма“. Полагат се всички усилия те да бъдат завършени в срок, заяви инж. Ангелов. Той уточни, че започва укрепването на свлачището преди тунел „Железница“ на АМ „Струма“. До средата на лятото ще се извършват укрепителните дейности, така че движението да може да се пусне в едната тръба на съоръжението.

Относно състоянието на тунелите той съобщи, че на пътноподдържащите фирми е възложено почистване на съоръженията. На тунел „Мало Бучино“ на АМ „Струма“ работата е започнала в четвъртък. Правят се ежедневни обходи, за да може при констатиране на нередности те да бъдат отстранени максимално бързо. До няколко дни ще бъде поставена допълнителна пътна сигнализация в участъка от Северната скоростна тангента при разклона за село Мрамор за безконфликтно преминаване по отсечката. Държа всички граждани да пътуват по хубави пътища и те да се ползват по най-безопасния начин, категоричен е инж. Ангелов.

- РЕКЛАМА -spot_img

Най-новото
Виж