Инж. Венцислав Ангелов: Основните задачи за 2023 г. са продължаване строителството на магистралите и ремонта на пътища

Подобни
Новини

първи
първиhttp://първи.бг
“първи.БГ” събира на едно място новинарския поток от добре познатите newsONE, cultureONE и BulgariaONE. Медията е с 5 центъра (хъбове) – Национален, Регионален, Криминален, Развлекателен и Културен. Нашата идентичност e изцяло на български език. Дори може да посетите сайта, използвайки домейна на кирилица - първи.бг. От технически съображения и лесна достъпност за хората от чужбина ще работи и домейна www.prv.bg. В “първи.БГ” ще налагаме използването на чист български, като част от политиката на медията да опази и съхрани езикът ни. “първи.БГ” отразява само и единствено новини от и за България и всичко случващо се в страната ни.

Приоритетните проекти пред Агенция „Пътна инфраструктура“ тази година са продължаване изграждането на основните пътни артерии – АМ „Хемус“, АМ „Струма“, АМ „Европа“, Русе – Бяла, на трасето Видин – Ботевград, от което в следващите месеци сме амбицирани да пуснем движението в 7-километровия участък между Новачене и Скравена, съобщи председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Венцислав Ангелов в сутрешния блок на БНТ.

До края на януари ще бъде готова инвестиционна програма за текущ и основен ремонт. Предвижда се 3000 км да бъдат ремонтирани, добави инж. Ангелов. Той посочи, че след проведената кампания през есента на 2022 г. са получени предложения от гражданите за участъци с необходимост от ремонт, които ще бъдат включени в инвестиционната програма. Инж. Ангелов допълни, че постоянно се предприемат нужните мерки за обезопасяването на пътната мрежа – подмяна на асфалтова настилка, обновяване на мантинелите, маркировката и пътните знаци. Той посочи, че от пътни такси – винетки и тол, през 2022 г. са събрани около 581 млн. лв., което е недостатъчно за поддържането на 20 000 км републиканската пътна мрежа.

Инж. Венцислав Ангелов каза, че основните пътни направления ще бъдат изграждани със средства от националния бюджет и различни европейски програми. Ще се търсят и други варианти за финансиране на новите участъци. Разглеждат се възможностите определени отсечки да бъдат дадени на концесия като участъка Монтана – София през „Петрохан“. Той посочи, че за икономическия растеж на държавата и развитието на регионите е важно по най-бързия начин да се изградят тези трасета.

По повод зимното поддържане на републиканската пътна мрежа инж. Ангелов заяви, че по всички опорни пунктове в страната е налична техника и инертни материали. Метеорологичните прогнози се следят постоянно, пътните настилки се обработват и по старопланинските проходи движението е без въведени ограничения.

- РЕКЛАМА -spot_img

Най-новото
Виж