Социалната мрежа Facebook променя името си. Тя ще се казва Meta – израз, вдъхновен от гръцката дума “meta” – “след”. Новината беше съобщена от собственика на компанията Марк Зукърбърг на специална пресконференция, която беше излъчвана на живо в мрежата.
„От днес ще се казваме Meta. За мен това символизира фактът, че винаги можеш да построиш нещо ново“, обясни Зукърбърг.
Новото име има за цел да отрази фокуса на компанията към изграждането на метавселена, в която потребителите ще успеят да се доближат максимално до виртуалната реалност. Доброто старо “F” отстъпва място на синьо „М“, като стилизиран знак за безкрайност.



“Фейсбук е един от най-използваните продукти в света. Но все повече не може да обхване всичко, което правим. Оттук нататък нашият бранд ще бъде обвързан от рамката на този продукт”, заяви Зукърбърг.
Новите концептуални перспективи пред компанията бяха анонсирани на фона на обвинения, че нарушава етичните стандарти и влошава социалния живот на потребителите си извън мрежата. Но екипът на Зукърбърг изглежда амбициран да даде напълно нов продукт на потребителите.
“Добре дошли в следващата ера на социалната свързаност”, обърнаха се към потребителите си от компанията.