НСИ: Доверието на потребителите се повишава

Дължи се главно на повишеното доверие сред градското население

Подобни
Новини

Петър Копринков
Петър Копринковhttp://xn--b1amte3c.xn--90ae
Петър Копринков е журналист в информационния сайт NewsONE. Той е студент по Журналистика в Софийския университет “Св. Климент Охридски”. Има опит като стажант в БНР и като автор на материали в спортната секция на bTV.

През юли 2022 година общият показател на доверие на потребителите се е покачило с 3% спрямо априлското си равнище. Дължи се главно на повишеното доверие сред градското население. Това съобщават от Националния статистически институт.

Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващата година, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение. В сравнение с април се наблюдава и намаление на песимизма в оценките им за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващата година.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца очакванията са, че тя ще остане приблизително на априлското си равнище.

През юли оценките на потребителите за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са неблагоприятни. Същевременно обаче инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.

Последната анкета отчита малко по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите относно извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.

- РЕКЛАМА -spot_img

Най-новото
Виж