Тазгодишното Габровско биенале повдигна темата за екологията под мотото „Икономия на средствата“.
Едно от официалните събития по повод откриването на 25-тото издание на биеналето бе танцово-театралният имърсив спектакъл „Последният залез“. Коста Каракашян, Антония Георгиева и Карлос Айер са режисьори на спектакъла.
„Последният залез“ избра алтернативно пространство за своя сцена и– Габрово, където отбеляза 3 вечерни представления при пълен капацитет. Успешната колаборация между режисьорите и танцьорите в този проект осъществи нови форми за комуникация със зрителите, които бяха въвлечени в силно сетивно преживяване и реагираха с овации за идеята.
Освен специално създадените декори в представлението присъстваха и много предмети от Депото, заделени и преобразувани в ефектни картини като “Симулираната реалност”, в която героите наречени Корпорацията манипулират зрителите да вярват, че климатичните промени са нещо, от което може да се предпазим.
Сред гостите бе Петко Койчев, директорът на Драматичен театър – Габрово , който съдейства на екипа с техническо оборудване, както и отличените с награди от тазгодишното Габровско биенале артисти от Украйна Дария Пугачова (носител на Голямата награда “Златен езоп” в раздел Съвременно изкуство в състав Даша + Жанар) и Денис Шантар (Награда на град Габрово за млад обещаващ автор).
Кампанията на проекта включва и портрети на артистите от „Последният залез“. Чрез тях те разказват повече защо са част от проекта и как са решили да застанат зад акцията на “Грийнпийс” – България за забрана на рекламите и спонсорството от компании за изкопаеми горива. Освен представлението публиката стана част и от онлайн образователна кампания за вредата от изкопаемите горива под формата на имейли изпратени от името на героите в представлението.
Танцовите артисти от спектакъла Искра Даскалова, Кръстьо Методиев, Селене Жирон и Карлос Айер се включиха и в социално-ангажираната картина номер 13 на Габровския карнавал “Зелен тец”, а за заключение на премиерата артистите се срещнаха с публиката в атрактивната “Симулирана реалност”.